Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
7 Νοεμβρίου 2017

Επίσκεψη σε επιχειρήσεις της Γαλάτιστας φοιτητών του ΑΠΘ

Επίσκεψη σε αγροτικές μονάδες της Γαλάτιστας πραγματοποίησαν τη Δευτέρα 6/11/2017 140 φοιτητές και φοιτήτριες του Α’ εξαμήνου (1ο έτος) του Τμήματος Γεωπονίας του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης μαζί με την υπεύθυνη καθηγήτριά τους, Μαρία Παρταλίδου, και άλλους συνοδούς καθηγητές. Η εκπαιδευτική εκδρομή στην περιοχή οργανώθηκε με τη συνεργασία του Δήμου Πολυγύρου και την υποστήριξη τοπικών επιχειρήσεων.
Τα παιδιά αρχικά περιηγήθηκαν σε ελαιοτριβείο, έμαθαν σημαντικά πράγματα για την καλλιέργεια της ελιάς στη Χαλκιδική και στη συνέχεια παρακολούθησαν δια ζώσης τη διαδικασία παραγωγής ελαιόλαδου.
Κατόπιν επισκέφθηκαν κτηνοτροφική μονάδα, όπου με ενδιαφέρον παρακολούθησαν επιτόπου την καθημερινότητα μιας μονάδας ζωικής παραγωγής (μίλησαν για τη διαδικασίας της γέννας, είδαν από κοντά νεογέννητα αρνιά και πρόβατα, μίλησαν για το κόστος του γάλακτος, τις διάφορες φυλές κ.α).
Επισκέφθηκαν επίσης κατάστημα γεωργικών εφοδίων, όπου συζήτησαν για τις δυσκολίες του επαγγέλματος του γεωπόνου, το ρόλο της εμπιστοσύνης μεταξύ γεωργού και γεωπόνου κ.α. Έμαθαν ακόμα για καινοτόμες καλλιέργειες και για το ρόλο της συμβολαιακής γεωργίας στην αύξηση του εισοδήματος του παραγωγού.
Τέλος, οι φοιτητές και οι φοιτήτριες του ΑΠΘ βρέθηκαν στον Αγροτικό Κτηνοτροφικό Συνεταιρισμό Γαλάτιστας και ενημερώθηκαν για το ΟΣΔΕ, για τις δράσεις του συνεταιρισμού, για τους νέους γεωργούς, τα προγράμματα και το μέλλον του συνεταιρισμού.
Στους χώρους του συνεταιρισμού τους υποδέχθηκαν και τους καλωσόρισαν και ο Αντιδήμαρχος Πολυγύρου, Ιωάννης Σιμώνης, και ο Πρόεδρος του Τοπικού Συμβουλίου Γαλάτιστας, Μανόλης Σειράς
Τα παιδιά απόλαυσαν τοπικό τσίπουρο και κρέατα της περιοχής σε μια μικρή γιορτή, που οργανώθηκε στο προαύλιο του συνεταιρισμού αλλά και μια βόλτα στην πλατεία και στους δρόμους του χωριού.
Όπως τόνισε η καθηγήτριά τους “Η πανεπιστημιακή εκπαίδευση οφείλει να προετοιμάζει τους φοιτητές και τις φοιτήτριες αφενός ως επιστήμονες και αφετέρου ως πολίτες και μέλη της κοινωνίας και οφείλει να το κάνει όχι μόνο μέσα στα αμφιθέατρα και με διαλέξεις αλλά και στον φυσικό χώρο που πραγματοποιούνται οι γεωργικές και κτηνοτροφικές δραστηριότητες και κυρίως μέσα από την συναναστροφή με τους ίδιους τους ανθρώπους σε μια αγροτική κοινωνία.